1.نخوردن صبحانه
کسانی که صبحانه نمی خورند قند خونشان به سطح پائینتری افت می کند.. این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می شود.

2. پرخوری:
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به کاهش قدرت ذهنی می شود.

3- دخانیات:
این امر باعث کوچک شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می شود.

4. استفاده زیاد قند و شکر:
استفاده زیاد قند و شکر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می کند و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد.

5. آلودگی هوا:
مغز بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در بدن ماست.. دمیدن هوای آلوده باعث کاهش اکسیژن تامینی مغز شده و منجر به کاهش کارآیی مغز می شود.

6. کمبود خواب:
خواب به مغزمان اجازه استراحت می دهد. دوره طولانی کاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلولهای مغزی خواهد شد.

7. پوشاندن سر به هنگام خواب:
خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اکسید کربن و کاهش تجمع اکسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد.

8.کار کشیدن از مغزتان در هنگام بیماری:
کار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممکن است منجر به کاهش کارآئی مغز و در نتیجه صدمه مغزی شود.

9.کاهش افکار مثبت:
فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است. کاهش افکار مثبت مغزی ممکن است باعث کوچک شدن مغز شود.

10. کم حرفی:
مکالمات انتزاعی منجر به رشد کارآئی مغز خواهد شد.



تاريخ : ۱۳٩٢/٧/٢ | ٧:۱۱ ‎ب.ظ | نویسنده : فاطمه شیری | نظرات ()
  • بن تن | قالب وبلاگ